Головна

Реєстрація

Вхід
Субота, 18.05.2024, 12:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Ремонт автомобіля [24]
Авто новинки [24]
Автосалони [24]
Авто тюнінг [25]
Автоспорт [25]
Гума

Мастило

Головна » 2014 » Серпень » 28 » Типи коробок передач
15:51
Типи коробок передач

При покупці автомобіля одним з найбільш важливих параметрів є тип встановленої на ньому коробки перемикання швидкостей, а їх на сьогоднішній день представлено чотири: механічна, автоматична, варіатор і роботизована трансмісія. Першу з даного списку багато хто відносить до застарілого типу механізму, і нерідко вважають бюджетним варіантом для базової комплектації або застарілих моделей, представлених на вторинному ринку. Однак, незважаючи на всі недоліки, а це і малий ресурс зчеплення, і суттєве ускладнення управління для водія, особливо в межах міста, багато досвідчених автомобілісти по раніше вважають її найбільш прийнятним варіантом. Що ж, це також цілком зрозуміло, адже для МКП можна відзначити такі переваги як малу вагу, простота в обслуговуванні і надійність роботи, обумовлена простотою механізму.
З іншого боку, якщо раніше автомобіліста можна було порівняти з кваліфікованим фахівцем, то в наші дні, автомобіль став дійсно масовим явищем і багато водіїв не тільки не знають як відремонтувати авто, а й навіть слабко уявляють її внутрішньо пристрій, а тому АКП (автоматична коробка передач) поступово витісняє МКП, виходячи на позицію лідера.
Особливості АКП
На практиці звичайна АКП відрізняється від механічної наявністю гідромеханічного приводу. Також варто відзначити що в автоматичних системах перемикання швидкостей використовується тільки планетарний механізм, тоді як принцип роботи традиційної МКП заснований на багатоступінчастої передачі (класичний редуктор). Таким чином, в АКП отримані такі переваги як плавність перемикання швидкості і швидкість спрацьовування, не кажучи вже про зручність водія. Звичайно, при цьому не можна не відзначити деякі мінуси, серед яких не тільки більш висока вартість механізму в обслуговуванні, але і деяке збільшення витрати палива.
До слова перша АКП з'явилася досить давно, ще на початку минулого сторіччя, проте спочатку вона використовувалася тільки в суднобудуванні, і лише з 1940 року з'явилися перші елітні моделі для автомобілів. З тих пір, інженери автомобілебудування прагнули вдосконалити даний механізм, невпинно підвищуючи кількість ступенів. У даній гонці інновацій відрізнялася і компанія БМВ, першої представивши в 2002 році, шести-ступенчаую АКП, встановлену на сьому серію. В даний час на автомобілях BMW можна зустріти коробки автоматичні передач на сім і вісім щаблів, що забезпечує ще більш високу плавність перемикання. З часом автомати стали не тільки самостійно вирішувати питання вибору швидкості, а й дозволили підлаштовувати певні режими під переваги кожного автомобіліста.
Говорячи про МКП і АКП не можна не згадати проміжний варіант напівавтоматичну коробку перемикання швидкостей, яка надає можливість виключити стандартні загальні для будь-якого процесу руху операції з переключення швидкостей, залишаючи при цьому можливість вибору інших режимів на розсуд водія.
Нове покоління АКПП. Гідності та особливості роботи
Варіатори і роботи можна назвати автоматичними системами нового покоління. Ці два типи перемикання швидкостей в деякому роді можна назвати і взаємно зворотними, оскільки вони компенсують недоліки один одного.
Принцип роботи варіатора заснований на пасової передачі між двома шківами, один з яких має постійну величину діаметра, а другий змінює свої параметри виходячи з команди заданої блоком управління. Звичайно, тут варто розуміти, що ремінь виконує функцію передачі крутного моменту в даному випадку, це не шкіра, каучук або синтетичне еластичне волокно, а металева ланцюг, розрахована на заданий рівень навантаження.
Дана система дозволяє перемикати швидкості з такою плавністю, що вона абсолютно не відчутні при русі автомобіля, при цьому порівняно з традиційною АКП, значно скорочується і витрата палива. Серед переваг цієї системи важливо відзначити і дбайливе ставлення до двигуна автомобіля, що досягається за рахунок відсутності ривків, властивих МКП.
Звичайно маються у варіатора і недоліки. Так, наприклад, оскільки система набагато складніше, то і її ремонт зажадає великих зусиль, не кажучи вже про вартість обслуговування. Не дуже приємні для таких систем і пробуксовки, а значить до бездоріжжю варіатори будуть більш чутливі.
В свою чергу роботизована трансмісія набагато дешевше в початкової вартості та обслуговуванні, але в порівнянні з варіаторами не забезпечує настільки високої плавності і швидкості перемикання.
Одним з найяскравіших прикладів роботизованою коробки перемикання швидкостей є SMG (Sequental M Gearbox), встановлена на М серії БМВ. Вона складається з класичної МКП на шість щаблів, управління якою здійснюється гідравлічним приводом, контрольованим електронною системою (електрогідравлічний привід). До слова, виходячи з конструктивних особливостей, роботизовані КП нерідко мають два режими роботи повний автомат і напівавтомат.
Більшість сучасних моделей авто оснащуються автоматичними коробками перемикання швидкостей, однак це скоріше тому, що їх можна назвати більш універсальним варіантом для більшості автомобілістів. Адже, незважаючи на достоїнства тих же воротарів і роботів, як і все нове, вони можуть мати безліч прихованих недоліків, виявити які зможе тільки тривала експлуатація. А значить, що останнє слово у виборі типу коробки передач для вашого авто залишається як і раніше за вами, і залежить від наявних можливостей і обставин.



Категорія: Ремонт автомобіля | Переглядів: 557 | Додав: dangerlive123 | Теги: типи коробок передач, ремонт авто, авто новини | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
www.pit100p.at.ua © 2024
Конструктор сайтів - uCoz